În tranziția dintre anotimpuri, temperaturile fluctuează zilnic, iar infecțiile virale și bacteriene sunt frecvente. Sigur, dulăpiorul dumneavoastră cu medicamente de acasă oferă multe remedii utile pentru simptome precum tusea, secrețiile nazale și răgușeală, dar pentru a preveni infecțiile, trebuie să vă consolidați sistemul imunitar – de preferință cu exerciții fizice, alimente sănătoase și probiotice.

Mulți oameni obișnuiesc să se îmbolnăvească de mai multe ori pe an. Indiferent dacă este o răceală inofensivă, gripă sau o altă infecție virală sau bacteriană – astfel de boli sunt neplăcute și vă pot afecta stilul de viață și activitățile zilnice. Cu toate acestea, puteți evita adesea infecția prin consolidarea din timp a sistemului imunitar.

Influența intestinelor asupra sistemului nostru imunitar

Sistemul imunitar este reprezentat de o interacțiune complexă între celule și proteine ​​care ne protejează organismul de microorganisme dăunătoare, cum ar fi bacteriile, virusurile și ciupercile. Este dovedit științific că 80% din sistemul imunitar se află în intestin – deci intestinul reprezintă mai mult decât o simplă mașină care prelucrează alimentele! Intestinele și miliardele lor de „locuitori” (bacteriile intestinale) răspund nu numai la alimentele pe care le ingerăm, ci și la mulți alți stimuli și factori perturbanți. Unul dintre acești factori perturbanți este stresul, iar durata acestuia poate avea un efect major asupra sistemului imunitar. Stresul psihologic constant (suferința), cauzat de îngrijorările legate de pandemie sau de situația profesională, în combinație cu un regim alimentar cu exces în grăsimi și zaharuri pot crea perturbări asupra intestinelor și pot apărea disbioze. Consecințele includ nu doar dereglări precum diareea, constipația sau sindromul colonului iritabil, dar și un sistem imunitar slăbit și se răsfrâng asupra întregului organism. Apare inclusiv sensibilitatea crescută la apariția infecțiilor, la apariția dereglărilor intestinale menționate mai sus și un risc mai mare de a dezvolta probleme de sănătate mai grave.

Cum să îmi întăresc sistemul imunitar?

Există mai multe opțiuni simple pentru întărirea sistemului imunitar și reducerea susceptibilității la infecții:

Fii în formă: Orice formă de exercițiu fizic este mai bună decât niciun exercițiu. Un studiu amplu cu peste 400.000 de participanți a arătat că un număr de 2,5 ore de exerciții pe săptămână îți pot îmbunătăți într-o oarecare măsură speranța de viață.

Evitați stresul: Stresul provoacă eliberarea de hormoni precum adrenalina, noradrenalina și cortizolul. Acestea pun corpul într-o stare de urgență și slăbesc sistemul imunitar. Chiar și aici, exercițiile fizice pot avea un efect pozitiv.

Dieta echilibrată: Alegerile alimentare au un impact imens asupra sistemului imunitar. Celebra „dietă mediteraneană”; este bogată în vitamine, minerale și oligoelemente, toate esențiale pentru un sistem imunitar puternic. În mod ideal, ar trebui să evitați produsele procesate sau alimentele semifabricate și fast food-ul și să alegeți alimente de calitate și cu durabilitate – sezonier, regional și „organic”; sunt „cuvintele magice”;

Sprijinirea intestinului: Raportul perturbat dintre bacteriile intestinale „bune” și cele „rele” crește riscul apariției diferitelor boli. Combinațiile probiotice specifice, cum ar fi Omni-Biotic 6, ajută la menținerea unui echilibru sănătos sau pot menține echilibrul diferitelor bacterii din intestin. Simbioticele valoroase precum Omni-Biotic 6 sunt compuse din substanțe nutritive bacteriene și miliarde de bacterii care pot îndeplini diverse sarcini în intestin. Acestea pot fi: respingerea microorganismelor străine, întărirea apărării imunitare a organismului, producerea de enzime, aminoacizi și vitamine, dar și absorția tuturor substanțelor nutritive importante.

Hidratează-te: Setea este la fel de mult un semnal de avertizare pentru corpul nostru, precum foamea. Ar trebui să bei cel puțin 1,5 până la 3 litri de apă sau ceai neîndulcit pe zi pentru a-ți stimula sistemul imunitar.

Igiena bună: Microorganismele dăunătoare sunt răspândite în aer prin picături și prin contact direct cu pielea. Strănutarea corectă (la cot) și spălarea regulată a mâinilor nu sunt doar bune practici, ci ceva absolut obligatoriu în ziua de astăzi, deoarece reduc riscul de a-i infecta pe ceilalți.

Consolidează-ți organismul cu ingrediente naturale: Luați combinații probiotice precum Omni-Biotic 6, care conțin bacterii benefice de origine umană și încercați suplimente cu echinacea sau extract de grapefruit, de exemplu.

Utilizați antibiotice doar la recomandările medicului dumneavoastră și cu precauție. Antibioticele sunt foarte eficiente împotriva infecțiilor bacteriene – și doar împotriva infecțiilor bacteriene! Cu toate acestea, ar trebui să le luați cu prudență. Acordați o atenție deosebită dozei recomandate: dacă un antibiotic este prescris timp de șapte zile, nu încetați să îl luați după patru zile, chiar dacă simptomele se îmbunătățesc. Nu uitați: antibioticele sunt inutile împotriva infecțiilor virale, iar utilizarea neglijentă a antibioticelor atunci când acestea nu sunt necesare, poate crea o rezistență crescută la antibiotice. Cu alte cuvinte, bacteriile devin mai puțin sensibile la aceste medicamente, iar consecințele sunt fatale: în 2014, 25.000 de persoane din UE au murit din cauza rezistenței la antibiotice, iar în 2018 a crescut la 33.000.

Pentru mai multe informații despre Omni-Biotic 6, dați click aici.

Sfaturi pentru a vă stimula sistemul imunitar
Tagged on:                     

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *