Când vorbim despre primele 1000 de zile, ar trebui să precizăm că acestea se referă la perioada de la concepție până la vârsta de 2 ani. O perioadă extrem de importantă pentru buna dezvoltare mentală și fizică a copilului, care va avea un impact pe termen lung asupra vieții și sănătății sale. Și, fără îndoială, putem spune că acesta este momentul cel mai critic pentru dezvoltarea creierului, a corpului, a metabolismului și a sistemului imunitar.

În primele 1000 de zile, bunăstarea mamei și a copilului ei sunt strâns legate. De aceea, este esențial ca femeile să aibă o dietă sănătoasă și echilibrată, îngrijire profesională și sprijin pentru un viitor cât mai liniștit, pentru ele și pentru copilul lor și să se bucure de liniște sufletească și emoții pozitive.

Nutrienții pe care un bebeluș îi primește de la mama sa prin dieta ei sunt combustibilul necesar care determină o mare parte din transformarea uimitoare ce se petrece în timpul sarcinii. Imaginați-vă pentru o clipă – din momentul în care o persoană este concepută până la vârsta de 1000 de zile, creșterea sa este exponențială, mai rapidă decât orice altă perioadă din viața sa. De la o celulă la un copil minunat. Uimitor, nu-i așa!

În această perioadă, în corpul uman se formează sisteme care vor funcționa în etapele ulterioare ale vieții – se dezvoltă arsenalul de instrumente pe care corpul le va folosi pentru a face față provocărilor venite din mediul exterior și din stilul de viață. Când dezvoltarea în această perioadă nu este optimă, atunci pot fi afectate sisteme întregi, ceea ce predispune la o capacitate scăzută a corpului de a reacționa corect atunci când este necesar.

Spunând acest lucru, credem că se subînțelege cât de importantă este această etapă a vieții fiecărei persoane. Și principala forță motrică în utilizarea corectă a acestei perioade atât de importantă din viața copilului este mama. Ea este legată în mod indisolubil de copilul ei în primele 270 din acele 1000 de zile atât de prețioase. Și după aceea, îngrijirea principală a bebelușului este din nou responsabilitatea sa, în special hrănirea.

Este important să demontăm unul dintre principalele mituri din societatea noastră cu privire la nutriția femeilor însărcinate. Suntem siguri că ați întâlnit fraza „Acum trebuie să mâncați pentru doi” sau, cu alte cuvinte, mâncați mai mult. Acest lucru nu este adevărat, în mod categoric. O femeie însărcinată nu ar trebui să dubleze cantitatea de alimente, ar trebui să fie foarte responsabilă cu privire la tipul și calitatea dietei sale. Trebuie pus accentul pe anumite alimente și să restricționeze altele. În acest fel, poate fi sigură că primește toți micronutrienții de care are nevoie pentru a asigura cea mai bună dezvoltare posibilă a bebelușului ei.

Experții recomandă luarea în greutate în timpul sarcinii cu până la 10-12 kg de la greutatea corporală normală inițială (între 19 și 25 kg pe 1m2 indicele de masă corporală). Dacă greutatea inițială este mai mare, greutatea luată în timpul sarcinii ar trebui să fie mai mică, iar dacă greutatea inițială este mai mică, greutatea luată în timpul sarcinii ar trebui să fie mai mare.

  • În primul trimestru (primele 12 săptămâni) – majoritatea femeilor nu au nevoie de calorii suplimentare.
  • În al doilea trimestru (13 până la 26 de săptămâni) – majoritatea femeilor au nevoie de aproximativ 340 de calorii în plus pe zi.
  • În ultimul trimestru (după 26 de săptămâni) – majoritatea femeilor au nevoie de aproximativ 450 de calorii suplimentare pe zi.

Pentru a obține echilibrul corect, este bine să urmați un model de alimentație sănătoasă care include o varietate de mese și băuturi hrănitoare.

  • Concentrați-vă pe o varietate de legume, fructe, cereale integrale, produse lactate degresate sau cu conținut scăzut de grăsimi și alimente proteice.
  • Alegeți alimente și băuturi cu mai puțin adaos de zahăr, grăsimi saturate și sodiu (sare).
  • Limitați cerealele rafinate și amidonurile găsite în alimente precum biscuiții, pâinea albă și unele gustări.
  • În primul trimestru, dacă simțiți greață, încercați să mâncați o bucată de pâine prăjită integrală sau un biscuit integral.

Trebuie acordată atenție alimentelor care sunt bune de consumat și care afectează pozitiv dezvoltarea bebelușului, cât și celor care sunt de evitat.

Mâncați aproximativ 220 până la 340g de fructe de mare în fiecare săptămână. Peștele și fructele de mare conțin proteine, fier și zinc, care sunt elemente cheie pentru o dezvoltare adecvată a bebelușului. Sunt, de asemenea, bogate în acizi grași omega-3, care sunt foarte importanți pentru dezvoltarea creierului prenatal și nu numai. Însă unii pești au un conținut ridicat de mercur, un metal care vă poate afecta copilul.

  • Așa că este o idee bună să aveți grijă ce pește mâncați și să evitați pe cei cu conținut ridicat de mercur, cum ar fi rechinul, tonul, peștele-spadă și altele. Vă puteți concentra pe somon, cod, somn, hering, păstrăv și alte fructe de mare și de apă dulce.
  •  Există, de asemenea, alimente pe care nu trebuie să le consumați, deoarece pot conține bacterii care pot dăuna copilului. Acestea includ pește sau crustacee crude, cum ar fi sushi sau stridii crude, brânzeturi moi, cum ar fi feta, brie și brânză de capră – cu excepția cazului în care sunt pasteurizate.
  •  Reduceți aportul de ficat din cauza conținutului ridicat de vitamina A, deoarece dozele mari din aceasta au un efect negativ asupra dezvoltării bebelușului.
  •  Nu consumați alcool, deoarece copilul nu are suficiente enzime pentru a-l prelucra și, indiferent de cantitățile pe care le luați, are un efect toxic asupra dezvoltării sale.

După cum am spus deja, dieta nutrițională corectă joacă un rol major în dezvoltarea normală a copilului din toate punctele de vedere, atât în timpul sarcinii, cât și după aceea. Acest lucru se aplică și dezvoltării microbiomului său. Acum se știe că 80% din procesele imune sunt efectuate de microbiomul intestinal, făcându-l o parte extrem de importantă a sistemului imunitar și buna funcționare a acestuia.

Există dovezi clare, că microbiota intestinală a unei mame influențează pe cea a copilului ei în uter. Aceasta implică faptul că ar trebui să încerce să-și mențină echilibrul microbiomului intestinal, lucru care poate fi realizat din nou printr-o dietă nutrițională adecvată și o stare emoțională echilibrată. Și de aceea subliniem din nou că este important ca o femeie însărcinată să consume alimente pure și naturale, bogate în vitamine, fibre și toți micronutrienții importanți. În acest fel, nu numai că va fi sigură că are grijă la buna dezvoltare a pruncului din pântece, dar va hrăni și comunitățile benefice de bacterii care locuiesc în microbiomul său intestinal.

Pentru un sprijin și mai puternic al microorganismelor benefice din flora intestinală, puteți avea încredere în Omni-Biotic Panda. Cu compoziția sa din trei tulpini bacteriene special selectate și concepute pentru mamă și bebeluș, probioticul vă va ajuta să mențineți echilibrul în microbiomul intestinal, sprijinind astfel dezvoltarea corectă a bebelușului pentru a-i oferi o bază solidă sănătoasă.

Omni-Biotic Panda poate fi luat din a 32-a săptămână de gestație până la sfârșitul sarcinii și ulterior oferit din prima zi de viață și micii dumneavoastră comori. În următoarele materiale, vom împărtăși informații utile și sfaturi pentru următoarele etape ale primelor 1000 de zile ale bebelușului dumneavoastră pentru a-i oferi cel mai bun început posibil. Nu pierdeți următoarele postări.

Hrănirea bebelușului în primele 1000 de zile – prima parte

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *